м. Київ, просп. Соборності, 7А (офіс 514)
У зв’язку з тим, що погодні умови взимку досить мінливі та непередбачувані, їзда на автомобілі потребує певних навичок. У цій статті страховий консультант «Альбатрос» підготував для вас декілька дієвих порад, які допоможуть розібратися як правильно та безпечно їздити в зимову пору року.
Порада №1. Керувати на снігу і льоду потрібно плавно.
Мова йде про кермо та педалі. Плавно натискати на педалі та обережно крутити кермом. Якщо ж ви вранці сідаєте за кермо та виявляєте, що не тільки плавно їхати, але навіть рушити з місця не можете, в нагоді стане наступна порада.
Порада №2. Газ при зимовій їзді має бути мінімальним.
Запас тяги взимку лише заважає, адже колеса починають пробуксовувати, і вся тяга йде виключно на шліфування льодової кірки на асфальті. Рушати з місця стоянки потрібно на мінімальному газу (краще кілька разів заглохнути і знову завестися, ніж прокопати колесами колії, які будуть заважати виїзду). Якщо не виходить, намагайтеся вибратися розгойдуючи авто. При паркуванні автомобіля старайтесь не ставити його надто близько до інших авто, щоб у випадку, якщо при спробі виїзду ваш транспортний засіб почне зносити убік, можна було б уникнути удару з іншими авто.
Порада №3. По можливості, гальмувати краще двигуном.
Автомобілі з автоматичною коробкою передач, як правило, не перешкоджають такому гальмуванню, адже система «розуміє», що при відпущеному газі водій, швидше за все, хоче загальмувати двигуном. Звичайно ж, таким чином гальмувати потрібно завчасно, і звісно ж для цього потрібно тримати велику дистанцію. Краще за все, виїхавши з двору, відразу ж, зробити кілька пробних гальмувань, щоб розуміти як веде себе авто, і що від нього очікувати. Тим, у кого АБС, залишається просто тиснути на педаль. Якщо ж АБС відсутня, її можна легко зімітувати, достатньо переривчасто гальмувати.
Порада №4. Готуватись до повороту заздалегідь.
Основна проблема взимку на дорозі це поворот, адже автомобіль може легко занести. Щоб уникнути заносу, потрібно заздалегідь загальмувати і перейти на понижену передачу, для того, щоб проїжджати поворот рівно, з невеликою швидкістю та не гальмуючи. Якщо машина не хоче повертати, природна реакція - закрутити кермо сильніше. Але від цього ще гірше, адже переднім колесам в такій ситуації ще складніше відновити зчеплення з дорогою. Правильний спосіб увійти в поворот полягає в тому, щоб, по-перше, відпустити газ, а по-друге, трохи зменшити кут повороту керма. Якщо відпустити газ, передні колеса навантажуються (машина ніби «клює»), а оскільки вони стоять вже під меншим кутом до дороги, більша ймовірність, що вони за неї зачепляться і почнуть крутитися. Після цих дій можна знову докрутити кермо в сторону повороту.
І пам’ятайте, узимку все потрібно робити плавно. Різке скидання газу може викликати обертання автомобіля навіть на прямій ділянці дороги, якщо під колесами зненацька виявився лід. З педаллю газу потрібно бути дуже обережним: плавно та дозовано натискати і відпускати її. І якщо не хочете "фігурного катання" вашого авто - ніяких різких рухів кермом!